خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/09 - 18:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عزیزی:

اظهارات ضدایرانی مقامات برلین سیاستی نخ‌نما شده است/ غرب دست از فرافکنی برجامی بردارد

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اظهارات اخیر آلمانی ها صرفا برای دامن زدن به ایران هراسی است و مشاهده می شود که مطابق گذشته به موضوع نخ‌نما شده ضدایرانی چنگ زده اند.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اتهام زنی جدید مقام آلمانی علیه کشورمان مبنی بر اینکه تحرکات روزافزون و بلندمدت سیاست هسته ای ایران نگران است، گفت: ایران بر اساس منافع ملی خودش اقدام می کند و برای تحقق اهداف راهبردی تعیین شده نسبت به پیشرفت سرزمین مان در حوزه هسته ای از هیچ کشوری اجازه نمی گیرد.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، اظهار کرد: جمهوری اسلامی همواره بر اساس منطق حاکم بر اندیشه های سیاسی خودش اهل مذاکره بوده اما این اظهارات صرفا سیاسی کاری و فرافکنی محسوب می شود.



وی با تاکید بر اینکه ایران تلاش کرده همواره در چارچوب قوانین بین المللی با آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز همکاری کند، ادامه داد: بر این اساس می توان اذعان کرد این واکنش ضدایرانی برای انحراف افکار عمومی دنیا است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه اتهام زنی هسته ای مقام آلمانی علیه ایران، دخالت آشکار در امور کشورمان محسوب شده که خلاف منشور ملل متحد است، افزود:  بر این اساس به مقامات آلمانی توصیه می شود ابتدا پاسخگوی جنایات خودشان در کمک به صدام برای تهیه بمب های شیمیایی و کشتار مردم مظلوم ایران باشند و این لکه ننگ را از اذهان عمومی مردم دنیا پاک کنند.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه این اقدامات صرفا برای دامن زدن به ایران هراسی است و مشاهده می شود که مطابق گذشته به موضوع نخ‌نما شده ضدایرانی چنگ زده اند./



پایان پیام

  • کد خبر : 358043
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم